Firandet är över

Ojojoj, här har det firats i dagarna 4. Räknade ut att jag har varit ute i ca 24 timmar. Tur att firandet inte håller på i en vecka. Känns i benen att man gått så mycket. Vädret har varit bra, var dock lite varmt igår. Både i fredags och i lördags hade jag mina medeltidskläder på mej. Kändes helt rätt.
Staden har verkligen kryllat av aktiviteter längst Nissan. Dottern har spelat vid två tillfällen. Massor med musik, dans och andra uppvisningar har det varit. En helt fantastisk teaterföreställning var vi på ute i hamnområdet i fredagskväll. Panta Rei. Flera hundra aktörer var med i föreställningen som speglade Halmstad under 700 år. Man hade hjälp av både lyftkranar, båtar, flygplan, bilar och hästar. Själva Nissan blev en teaterfond där det även hände grejer. En kör på över 300 personer deltog. Ja det var verkligen pampigt.
Här kommer ett smakprov av vad jag sett.
image552
Hästekipage såg man både här och där.

image553
Takvy

image554
Veteranbilar fick köra genom Norre Port, precis som förr i världen.
image555
Härliga gamla bilar.
image556
Högreståndsdans
image557
Fina smycken.
image558
Vildsvinet stektes
image563
Hertig Kristoffer med följe besökte medeltidsbyn
image559
Räven smög omkring bland stugorna
image560
Den stora kastmaskinen laddas.
image561
Sonen var med och gjorde en mindre variant som hans skola tävlade med.
Igår blev det ingen träff, hur det gick idag vet jag inte.
image562
Paddan var inhyrd från Göteborg och tog med folk ut på  Nissan

Nu återstår det att välja ut foton som sedan ska scrappas. Har blivit lite kort tagna under firandet. Över 200 blev det.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vilka upplevelser! synd att man inte var där.

Postat av: Annika E

Vad skoj med så mycket på gång samtidigt! Men jag förstår att du är trött i benen! :-) Sköt om dig! Kramis!

2007-06-03 @ 23:52:06
URL: http://www.mammelooni.blogspot.com
Postat av: Jenny L

Vad kul det ser ut! Önskar att jag också hade medeltidskläder. Det kanske är ett syprojekt jag borde ta tag i??
Kram/Jenny L

2007-06-04 @ 06:48:32
URL: http://jennyspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback