shoppingtur

Igår var jag på en liten rundtur till Malmö-Lund
67200-42
Tog tåget efter att jag parkerat min cykel. Hamnade bredvid en kille som troligen var någonslags pyrotekniker. Han skulle ner till Malmö och fejka någon sprängning av ambassaden hos militären. De verkade blivit en man kort så Joe Labero fick klara sig utan hjälp.men "Han är ju trollkarl så då borde han ju fixa det sjäv" tyckte min resgranne när han högt och tydligt pratade i telefonen. ven Agnes skulle få han shjälp vartefter och han tillhörde ju inte hennes fanclub precis med tanke på hur han uttryckte sig ;-)

Första anhallten i Malmö blev en bokhandel, hittade lite peel-offstickers till 50&, perfekt. Styrde kosan till Matton men där var jag bara inne och vände. Köpte lite band och färg på Panduro. Huvudmålet var sedan Stämpelfabriken. Oj vad många stämplar de har.
67200-43
Köpte 2 bakgrundsstämplar. Det som är bra med detta ställe är att man kan få prova stämpelfärger. Testade några stycken tills jag till slut bestämde mej för 5 st Versakuber och en Impressdyna. Köpte även lite snören och glitterlim. Tog sedan tåget till Lund. Letade reda på Svanströms, en trevlig butik, massa grejer på en liten yta. Köpte lite papper där.
Åt sedan en god bakad potatis på ett litet mysigt fik
67200-44
Därefter väntade mötet jag åkt dit för. Blev klara i tid så jag han med tåget hem strax innan 19.30. Massor med folk var dte på tåget men som tur var hittade jag en ledig plats direkt. Många fick stå nästan ända till Båsta. Fick en jobbig typ bredvid mej som satt och groggade med gin och tonic, mycket sprit gick åt mellan Helsingborg och Halmstad :-(
67200-41
Se så mycket kul jag hitade.

Nästa gång jag ska på möte i Lund tar jag en heldag där. Såg många trevliga butiker när jag åkte buss till möteslokalen.

Kommentarer
Postat av: Cina

Om detta är en bild från Stämpelfabriken så vill jag dit NU !!! :)
Vilken härlig dag du fick AM !
*kram*

2006-05-13 @ 20:06:14
Postat av: AnnMari

Klart du måste dit, du som har så nära. Rena paradiset


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback