Rapport från Guldbröllopsfesten

Jo ni, nu har jag varit på fest.
 
Det var meningen att vi skulle åka buss ut till Tylösand och kapellet där mina svärföräldrar  gifte sig för 50 år sedan, men regnet vräkte ner, så de bjöd gästerna på taxi ut istället.. Fast  jag fick åka med dem ut i bilen  Sonen hade hand om hotellgästerna och fick åka taxi ut med dom.
I kapellet hölls en liten musikstund. Det var organisten som helt hade satt ihop programmet. En balndning av sång och enbart musik. Avslutades med en psalm som de hade haft på bröllopet. All annan musik bestämde alltså organisten.
Sedan vart det taxi och fulla bilar till Heagård som ligger ut med kustvägen en bit utanför Halmstad. Det är en gammal ladugård som gjorts om till restaurang och utställningslokal. Där bjöds vi först på något mousserande vin, till allmänt mingel.
Middagen åt vi under ca 4 timmar!
Det var en Avsmakningsmeny
Den första rätten vi fick ingick inte utan den fick vi ändå. Det var pilgimsmussla i en god sås
1. Nässelsoppa med löjromstoast och citronmarinerad lax
2. Torsk med havskräftstekt sparris och brynt gräslökssmör
Här emellan fick vi en grapesorbe att neutralisera smaklökarna med
3. Lammrygg och lammkorv med timjanbakad vitkål och bönor i tomatvinaigrette. Här fick vi även lite små stekta kulpotatisar
4.Husets ostar,  4 st + hemmabakat knäckebröd, aprikoschattney och fikonchattnet
5. Gratäng på rabarber, vit chocklad och creme fraiche med shortbread och sorbet
6. kaffe/te med hjortron och apelsintryffel

Naturligtvis var det 5 olika sorters vin/portvin till det hela också.
 
Fick en äldre bekant till svärisarna till bordskavaljer, han hade även  en trevlig kusin till svärfar på andra sidan och vi tre hade himla skoj.
Några mindre tal hölls, bägge mina ungar spelade ett par stycken på sina instrument var för sig. Ja alla hade det nog trevligt. Mina ungar skötte sig exemplariskt, så man ser att de kan om de vill.
När vi ätit färdigt runt 24 åkte vi hem till svärisarna på dricka, frukt och godis. Men då var jag trött, fick kämpa att hålla ögonen öppna. Dottra sov en stund på farfar säng. Runt halv tre gick alla hem. Vi fick skjuts som tur var. Men en klart lyckade kväll blev och jag tror att alla vara nöjda och glada.
 
Så dagen har gått lite på sparlåga, fast jag har tvättat som vanligt, sista dagen på helgen.
Jo just det, idag har det minsann varit uppehållsväder och man har skymtat solen av och till

67200-30



Kommentarer
Postat av: netha

Wow, sicken smaskig mat. Mums, men jag vill se dig i dina fina kläder, jag missade dem.
Kramis netha

2006-05-03 @ 00:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback