Bruce Springsteen

67200-57
Jag säger bara WOW.
Var och såg Springsteen på Hovet igår kväll tillsammans med ca 9000 till. Det var häftigt!!!!
En helt otrolig känsla att stå mitt i detta folkhav som sjöng med, klappade eller vajade med armarna högt uppsträckta. Det tog ca 40 min från det som stod på biljetten tills han började, men när det väl var igång så var det ett himla ös nästan hela tiden. Det riktigt ljöd av spelglädje på scenen. Många solonummer fick vi höra från den 16manna stora orkestern. Trots att det var mesta dels nya låtar, för de flesta kan jag tro, så hade man ändå lärt sig texterna och sjöng med största delen. Konserten varade i 2 tim och 40 min. Tack vara att man bara fick dricka alkoholhaltiga drycker inom en viss avspärrad plats så var det aldrig något springande på folk fram och tillbaka. Inte heller var det folk som försökte tränga sig längre fram.
Innanför den första avspärrningen fanns det  300 pers, en del hade köat sedan i torsdags sa killen som släpppte in oss på rinken. Själva stod vi på den främmre halvan av rinken.
Att titta sig runtomkring på publiken på läktarna  när det var som mest ös fick mig nästan att rysa. Snacka om att kunna få igång hela publiken.
Ja detta blir en konsert jag sent kommer att glömma.
Tack kära sambo för en underbar födelsedagspresent
67200-56

Detta var vad som spelades:
  • John Henry.
  • O Mary don't you weep.
  • Johnny 99.
  • Old Dan Tucker.
  • Eyes on the prize.
  • Jesse James.
  • Adam raised a Cain.
  • Long black veil.
  • Erie canal.
  • My Oklahoma home.
  • Bring them home.
  • Mrs McGrath.
  • How can a poor man stand such times and live?
  • Jacob's ladder.
  • We shall overcome.
  • Open all night.
  • Pay me my money down.

    Extra-nummer:
  • My city of ruins.
  • Ramrod.
  • You can look (but you better not touch).
  • When the saints go marching in.
  • Buffalo gals.


  • Kommentarer
    Postat av: Cina

    Wooow får rysningar bara jag läser detta. Måste ha varit en superhärlig upplevelse att se The Boss himself !! Det kommer nog att vara en födelsedagspresent som du minns länge *ler* Härligt !!!

    2006-05-22 @ 22:45:34
    Postat av: Cia

    Inte avis ett dugg, harkel :-)
    Vilken kanonpresent du fick!!


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback