Semester

Nu är det semester. :-)
Den senaste veckan har jag tillbringat i vårt infotek, registrerandes böcker. Blev lite upphackat eftersom en kollega gick och blev sjuk så jag var tvungen att rycka in i barngruppen en del.
67200-128
Hela skolans bibliotek ska läggas in i ett nyköpt biblioteksprogram. Har nu gjort klart drygt 1700 titlar. Dessvärre är många av våra böcker äldre och fanns inte i grundbeståndet som igår i programmet. Dessa böcker måste jag lägga in helt själv. Kan tänka mej att jag har ca 8-900 böcker kvar i infoteket. Sedan är tanken att alla böcker runt om i klassrummen också ska läggas in, men det får bli en senare fråga.
Nu ska jag i alla fall ha lite semester innan jag går in och fortsätter. Men om några dagar går jag kanske in och jobbar lite för att få det klart till skolan börjar igen.

När jag kom hem igår kväll hade dottern överraskat mej så jag slapp laga mat. Det blev rostbiff ochpotatissaldd, med en svampförrätt serverad i citronskal. Härligt :-)

Sedan tog vi en sväng ner till Östra Stranden. Gick en bit ut med stranden innan vi gick upp och köpte glass. Perfekt början på semestern alltså.

67200-130

67200-129



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback